150 jaar schouwburg

5 Romeo en Julia scènes

zaterdag 23 september 2017
Schouwburg 30CC Leuven

In het weekend van 23 en 24 september vierde 30CC 150 jaar Leuvense schouwburg. Van zaterdag 16u tot zondag 16u kon je genieten van 96 scènes, geïnspireerd door Romeo en Julia, het eerste theaterstuk dat in de schouwburg werd uitgevoerd. Vijf van deze scènes werden gebracht door leerlingen van SLAC/Conservatorium.

• Sound the Trumpet: trompetensemble o.l.v. Frankie De Kuyffer
  • Sweeter than Roses: Jan Baeten en Frauke D'hoedt (zang), Eli Poppe (luit) en Walter Zwiekhorst (theorbe)
  • Zelfgebakken brood: tekst van Lucas Cortoos, Caroline Truet en Gerda Bauwens (klas creatief schrijven) gebracht door Bjorn De Roover en Zoë Debaut (toneel) -> zie video
  • Zo werkt het niet, mijn Romeo: tekst van Judith Witters (hier nog eens te lezen; klas creatief schrijven), gebracht door Pascal Beyer en Alicia Brouwers