26 nieuwe piano's

De piano's in onze scholen worden gemiddeld 50 tot 70 uur per week bespeeld. Geen wonder dat veel van de instrumenten na een halve eeuw tot op de snaar versleten zijn. Daarom krijgen we van stad Leuven 26 nieuwe vleugelpiano's, waaronder 2 Steinway concertvleugels. De twee concertvleugels werden reeds geleverd in januari en prijken in Zaal Artrium, 18 studievleugels (9 Yamaha's en 9 Kawai's) werden de afgelopen weken verdeeld over de klassen zowel in de hoofdafdeling als de bijafdeling. In 2019 volgen nog 6 instrumenten.

Een aantal oude piano's werden verhuisd naar cultuurpartners in Leuven, zoals Museum M en de stadsbibliotheek. Wil je wennen aan het spelen voor publiek ter voorbereiding van je examen piano? Dan kan je terecht in de bib (Tweebronnen). Op woensdagmiddag van 12 tot 14 uur mag iedereen plaatsnemen achter het klavier. Donderdagavond van 18 tot 20 uur is voorbehouden voor uitmuntende, gevorderde leerlingen. Daarvoor is reserveren noodzakelijk. Meer info.