Aftrap Utopia / YOUtopia

Ons klarinetchoir o.l.v. Bart Van den Bosch blies afgelopen zaterdag feestelijk het Leuvense stadsfestival Utopia / YOUtopia in gang op een zonovergoten Ladeuzeplein. Het komende anderhalf jaar zal SLAC/Conservatorium regelmatig van zich laten horen in dit festival.

Trompetgeschal door de klas van Frankie De Kuyffer opende vrijdag UTOPIA 3 van SLAC/Academie. Ook op 7 oktober, 2 december en 13 januari kan je je verwachten aan muzikale opluistering bij het hijsen van een nieuwe vlag op de Utopia Vrijstaat op het grasplein voor onze school.

Aansluitend bij het concertprogramma Kosmos² - Utopie van de hoorbaarheid organiseren Festival 20/21en MATRIX [Centrum voor Nieuwe Muziek] een creatief project met jonge musici uit onze school. Samen met cellist-componist Benjamin Glorieux verkennen een tiental leerlingen van SLAC / Conservatorium de cyclusTierkreis ("dierenriem"). Vertrekkend van Stockhausens muziek maken ze eigen composities rond thema’s zoals Utopia, de kosmos, de dierenriem, sterren en visioenen, te horen op 22 oktober.

Op 2, 3 en 4 februari kan je komen genieten van onze trilogie 'Utopia Under Construction", de aftrap van het YOUtopia festival. In "Good Heavens", "Art of Sound - Ground Edition" en "OMG!" creëren onze leerlingen hun eigen Utopia in muziek, woord en dans.

Ook volgend schooljaar zullen enkele evenementen van de school in het teken van Utopia staan.