Beurs Amedee

Net als de voorbije jaren reikte de vzw Amedee een beurs uit aan een beloftevolle jonge strijker van SLAC/Conservatorium. De vzw Amedee werd in 2010 opgericht om de herinnering aan Lucas Van Langendonck, stichter en uitbater van de legendarische Leuvense kroeg 'Amedee' in de Muntstraat, levendig houden.

Met deze beurs wil de vzw de jonge muzikant helpen om een muzikale carrière uit te bouwen. De eer valt nu te beurt aan violiste Tine Wildiers, die vorig jaar met glans aan SLAC/Conservatorium afstudeerde in de klas van Marieke Vos. Tine nam zijn prijs in ontvangst na een optreden op de proclamatie op 17 november.

Foto's: