SLAC heeft eigen orgel

Vzw Crignon kocht een pijporgel aan voor SLAC/Conservatorium dat vanaf nu in klas 41 prijkt. Het is een mooi afgewerkt eiken huisorgel, zeer vakkundig en met uiterste precisie vervaardigd uit eerste keus hout door de Nederlandse orgelbouwer Piet Huijser. Het is een beperkt orgel, weliswaar met een aangenaam bespeelbaar klavier en een inspirerende klank. Zo kunnen de koudste winterdagen opgevangen worden en kunnen jongeren hun lagere graad in het schoolgebouw zelf afleggen. Voor het grotere orgelrepertoire zal op verplaatsing blijven gewerkt worden, in de Geertruikerk en de Predikherenkerk.

Het orgel is gestemd op 440 Hz. Het heeft een manuaal van C tot f3, en een aangehangen pedaal van C tot d1 (dit is typisch Nederlands). Het orgel bevat 3 registers:

• Gedekt 8' (eiken)
  • Fluit 4' (bas eiken)